Spør KI-samtaleroboten vår
Gjennomført
Se Resultat

Offentlig sektor-ph.d. – doktorgradsprosjekt i offentlig virksomhet 2024

Viktige datoer

13. feb. 2024

Søkerrseminar om Nærings-ph.d. og Offentlig sektor-ph.d.

6. mars 2024

Åpen for søknad

6. mars 2024

Søknadsfrist

1. mai 2024

Forventet svar på søknaden og tidligste tillatte prosjektstart

1. mai 2025

Seneste tillatte prosjektstart

30. apr. 2029

Seneste tillatte prosjektslutt

Viktige datoer

Formål

Offentlig sektor-ph.d. (OFFPHD) skal bidra til økt forskningsinnsats i offentlige virksomheter, økt forskerrekruttering i offentlig sektor og økt samspill mellom akademia og offentlig sektor. 

Forskningsrådet skal stimulere til økt forsknings- og innovasjonsaktivitet i offentlig sektor og tilbyr støtte til gjennomføring av doktorgradsprosjekter. Doktorgradsprosjektet skal bygge kunnskap som er relevant og anvendbar for offentlige aktører og deres brukere. Prosjektet skal også framskaffe kunnskap innenfor områder der kunnskaps- og innovasjonsbehovene er store og støtte opp under virksomhetens FoU- og innovasjonsstrategi. 

Om søknadsresultatene

Søkt beløp
Kr 49 700 000
Tildelte midler
Kr 46 600 000
Mottatte søknader
40
Innvilgede søknader
23
Innvilgede søknader
Prosjektnr.
Organisasjon
Prosjekttittel
Tema
Søkt beløp
Publisert
352177DRAMMEN VIDEREGÅENDE SKOLEElevens stemme i transfaglig undervisningsdesignLæring, skole og utdanning03.05.2024
352576HARTVIG NISSENS SKOLE EDUCATE: Underveisvurdering og KI i skolen i lys av FagfornyelsenLæring, skole og utdanning03.05.2024
352194FORSVARETFra seleksjon til prestasjon - Utvikling av psykologiske egenskaper for å prestere under press blant norske Spesialstyrker i Forsvaret.Forsvar og sikkerhet03.05.2024
352271DIREKTORATET FOR FORVALTNING OG ØKONOMISTYRINGBærekraftig ledelse, innovasjon og statlig arbeidsliv i møte med generativ kunstig intelligensArbeidsliv - Politikk og forvaltning03.05.2024
352048ØSTRE TOTEN KOMMUNESkoleeiers analysekompetanseLæring, skole og utdanning03.05.2024
352630TRONDHEIM KOMMUNEVirkning og effekt av områderettet innsats for utsatte barn og ungeVelferd03.05.2024
352219ØSTFOLD FYLKESKOMMUNEReligious extremism in Pakistan and its impact on Norwegian societyVelferd03.05.2024
352608TRONDHEIM KOMMUNEHelsetjenestebruk og skrøpelighetsutvikling: Evaluering av tjenestemodellerHelse og omsorg03.05.2024
352233MØRE OG ROMSDAL FYLKESKOMMUNEMusea i samfunnets teneste - ein museal spagat mellom lokal forankring, regional konsolidering og nasjonal nettverksbyggingKommunal-, distrikt- og regionalforvaltning03.05.2024
352362STIFTINGA JÆRMUSEETInnovative bærekraftige læringsarenaer: Utvikling av didaktiske ferdigheter i teknologi og naturfag på fremtidens skaperverkstederLæring, skole og utdanning03.05.2024
352623BARNE-, UNGDOMS- OG FAMILIEDIREKTORATET Veiledning i institusjonsbarnevernet: Hvordan øke inntoning og refleksjon hos veiledere og miljøpersonale?Helse og omsorg03.05.2024
352403NARVIKSENTERET - NORDNORSK STIFTELSE FOR HISTORIEFORMIDLING, MENNESKERETTIGHETER OG FREDSBYGGINGKampen om Lapplandsmalmen. Sikkerhetspolitiske utfordringer, respons og stedlig interaksjon med stormaktenes spionerForsvar og sikkerhet03.05.2024
352659KODE KUNSTMUSEER OG KOMPONISTHJEMMunch og USA. En studie av vandreutstillingen «Edvard Munch» (1950-51)Kultur, kirke, idrett og medier03.05.2024
352672POLITIDIREKTORATETBiometri og presentasjonsangrep - Samspill menneske og maskin, KI og rettferdig behandlingDigitalisering av offentlig sektor03.05.2024
352288AUST-AGDER MUSEUM OG ARKIV IKSVikingtidens Agder mellom øst, vest og sørKultur, kirke, idrett og medier03.05.2024
352393OSLO KOMMUNE BEREDSKAPSETATEN Kommunalt risikobilde - på veien mot en altomfattende risikostyringOffentlig administrasjon og forvaltning03.05.2024
352172BÆRUM KOMMUNE Observasjon og tilbakemelding som grunnlag for profesjonsutvikling i barnehagerLæring, skole og utdanning03.05.2024
352559SUNNFJORD KOMMUNE Hvordan kan god tilpasset opplæring og universelle tiltak fremme skolenærvær hos sårbare grupper i grunnskolenLæring, skole og utdanning03.05.2024
352291BLÅ KORS NORGE Utenfor-Innenfor: Unges erfaring og kunnskap fra utenforskap og inkluderingVelferd03.05.2024
352002STAVANGER KOMMUNEHvordan ser god bruk av forskning ut i skolen?Læring, skole og utdanning03.05.2024
352365HELSEDIREKTORATET EUs helsepolitikk under og etter covid-19-pandemien - hva betyr den for Norge?Helse og omsorg03.05.2024
352230STAVANGER KOMMUNEErfaringer med bruk av Møte med aggresjonsproblematikk (MAP) i kommunehelsetjenestenVelferd03.05.2024
352551TROMSØ KOMMUNE Prioritering og tildeling av Langtidsopphold I Sykehjem: En studie av kommunal forvaltningspraksis (PLIS)Helse og omsorg03.05.2024

Meldinger ved utskriftstidspunkt 21. desember 2024, kl. 12.33 CET

Det ble ikke vist noen globale meldinger eller andre viktige meldinger da dette dokumentet ble skrevet ut.