Her er finalistene i Unge forskere 2020

26 elever er valgt ut som finalister i årets konkurranse. Hvem blir årets vinnere? Følg med på livestream 24. april.

Fargerik konfetti mot blå bakgrunn
Foto: Damiano Lingauri/Unsplash

Totalt 127 prosjekter ble sendt inn til konkurransen. Nå er 25 prosjekter av til sammen 26 elever valgt ut som finalister. I finalen kniver de om gjeve priser - både penger og reiser. Fire av finalistprosjektene er fra ungdomsskolen, resten fra videregående. 

Følg utdelingen av priser

24. april deles prisene ut. Følg utdelingen live på Facebook.

Årets finalister

Her er listen over alle finalistene. 

Navn

Tittel på prosjekt

Skole

Abikash Amalan Water Rocket Fuel Optimization Blindern videregående skole
Anish Athmakoor Are animal proteins and plant proteins equally effective in building musle mass? The British International School of Stavanger
Armina Nuksa og Avani Pratheep BMv001 - The bumpy road to a greener future Oslo katedralskole og Kuben videregående skole
Danial Bilal Ahmad Negative externalities of consumption: Examining the effects of the Norwegian policy on standardised snus packaging Blindern videregående skole
David Solesvik A Study of Entrepreneurial Intentions among Norwegian students Haugesund International School
Eivor Strømme Wersland Å appellere til handling Stavanger katedralskole
Eliah Mathias Hudgins To what extent is the written travel narrative of Ahmad Ibn Fadlan useful for a historian studying the 10th century Volga Vikings/Rus Ås videregående
Greta Schimanski Endrete forventninger til kjønn på 1800-tallet – En analyse av Lucie i kontekst av «den nye kvinne» Stavanger katedralskole
Jenny Lund Død og diskurs - Peoples Temple, Heaven’s Gate og meningen med livet i et moderne samfunn Stavanger katedralskole
Kristina Flaatten The mathematics behind flat-folding origami and the Miura fold United World College Red Cross Nordic
Lone Grønner Flikke En bok eller et ansikt? - Etikk og sannhet i debatten om virkelighetslitteratur Oslo by steinerskole
Luisa Rehberg The relationship between fermentation and plasmolysis in yeast due to a varying glucose concentration International School of Stavanger
Mads Ilebekk Johansen To what extent was Milan affected by the Black Death from 1348-1350? Kristiansand katedralskole
Maria Chamanskaya Hvordan endres forståelsen av en bok under oversettningsprosessen? The British International School of Stavanger
Marie Hayes Vigerust Gjennom kaninhullet - Terskeloverskridelser i Alice in Wonderland Oslo by steinerskole
Otto Christian Geissler Making Non-Germans United World College Red Cross Nordic
Selma Smidtsrød BIOPLAST - en fordypningsoppgave om gode alternativer til fossilbasert plast Oslo by steinerskole
Selma Gudmundsen Selvfremstillingens Troverdighet St Olav videregående skole
Sepehr Salimi Research into coding a microcontroller's circuit to grow a plant for 30 days autonomously and more efficiently than regular watering by hand The British International School of Stavanger
Sidnie Layesa Green Synthesis of Silver Nanoparticles using bladderwrack (Fucus vesiculosus) extract as a Reducing and Stabilizing Agent United World College Red Cross Nordic
Simran Sahajpal Testing the Assumptions of Normality and Independence of Returns of the Black-Scholes Option-Pricing Formula Lillestrøm videregående skole
Solveig Aftret Music and the ear Blindern videregående skole
Tonje Aurdal Åsheim Alt språk er retorisk Stavanger katedralskole
Victor Klippgen Deducing the graph representing the catenary without using differential equations Blindern videregående skole
Yi Cheng Chng An investigation in mould growth under the exposure of lights of different wavelengths Nesbru videregående skole

Meldinger ved utskriftstidspunkt 30. juni 2024, kl. 21.26 CEST

Det ble ikke vist noen globale meldinger eller andre viktige meldinger da dette dokumentet ble skrevet ut.